تحقیقات کاربر در تجربه کاربری

شیرین شمس
اخرین بروزرسانی 9 مرداد 1400
5.0 /5
(1)
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

درک درست از مخاطب اصل اولیه یک تعامل با کیفیت است. بدون درک واقع گرایانه از کاربر دیزاین تلاشی زیبا اما ناپایدار است. هر دیزاین در واقع قسمتی از طراح است که باقی عمر خود را با کاربر سپری خواهد کرد. این مقوله منجر به آشکار شدن نقش اساسی کاربر در دیزاین می شود.

چرخه دیزاین سالم برای یک محصول یا سرویس‌ شامل چهار مرحله اصلی:

۱. تحقیقات درمورد کاربر

۲. دیزاین  مفهومی

۳. دیزاین  جزییات

۴. ارزیابی تجربه کاربری است.

بخش تحقیق در مورد کاربر گام اول در دیزاین تعاملی است. در این مرحله به دور از دنیای دیجیتال، تمرکز متخصص مشخصا برروی تحلیل رفتار و افکار کاربر می باشد. بدین منظور که برای حل مشکلی از کسب و کار و یا حتی بهبود آن به داده های واقعی و قابل اعتماد از کاربر نیاز داریم، این داده ها و اطلاعات را به راحتی میتواند از متدهای تحقیقات کاربری و روش های که برای آنالیز آن است بدست آید. تحقیقات کاربری یک استراتژی موثر برای درک عمیق و شناخت نیازهای کاربران است. به کلام تخصصی تر این مرحله، یک گام بسیار مهم برای انتخاب راه حل های کارآمد دیزاین  و تولید محصولات یا سرویس های هوشمند است که به صورت عملی برطرف کننده ی نیازهای کاربر و حتی فراتر از آن می باشد. تحقیق کاربر باعث می شود تا فرایند دیزاین  شفاف و روشن انجام شود و در مسیر کار کورکورانه گامی برداشته نشود.

به دلیل ماهیت کاربر محور تجربه کاربری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تحقیقات کاربری نیازها ومشکلات واقعی کاربران را برای طراحان آشکار کرده و به الهام بخشیدن به طراحان در فرایند دیزاین  کمک بسزایی میکند. همچنین به تیم دیزاین  در دست یافتن به دید روشنی از چشم انداز محصول و شناخت کاربران یاری می رساند و به طرحی مطلوب کاربر و مخاطبان منجر می شود. از دید کسب و کار تجربه کاربری باعث فهم بیشتر در نرخ بازگشت سرمایه می شود و خطاهای را که ممکن است در فرایند پیاده سازی و فروش اتفاق بیافتد را در مرحله دیزاین حل کرده و به حداقل می رساند.

تحقیق کاربر به صورت کلی بر روی روشها و تکنیکهایی برای شناخت عمیقی از رفتار واقعی کاربر متمرکز است که متناسب با اهداف و موقعیت های هر پروژه، تکنیک های متفاوتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اهداف یادگیری

چرخه یک دیزاین سالم، مفهوم تعامل انسان و رایانه
متدهای جمع آوری داده ها از کاربر
متدهای استفاده از داده های جمع آوری شده از کاربر
نقاط قدرت وضعف متدهای مختلف
تمرین عملی بسیاری از متدها برای سیستم های فعال

الزامات

  • تمایل به تمرین تکنیک های زبان بدن ارائه شده در فیلم ها

مخاطب هدف

  • علاقمندان به حوزه تجربه کاربری
  • افراد فعال در این حوزه که علاقمند به یادگیری کامل مطالب هستند
  • شرکت های حوزه آی تی که قصد ارتقا سطح علمی افراد یا تیم تجربه کاربری خود را دارند

مدرسین شما

شیرین شمس

3.67/5
3 دوره
3 دیدگاه
10 دانشجو
مشاهده بیشتر

بازخورد دانشجو

5.0
1 امتیاز
100%
0%
0%
0%
0%

نقد و بررسی (1)

بسیار کاربردی بود

یک نظر بنویسید

بند نمونه

تومانتومان

سطح
مبتدی
مدت زمان 25 ساعت

اعتبار ثبت نام: مادام العمر

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0