نویسندگی تجربه کاربری (UX Writing)

گروه اساتید
اخرین بروزرسانی 22 شهریور 1400
1 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

در طی دو سال گذشته، جامعه طراحی دیجیتال از عبارت UX Writing بسیار استفاده کرده‌اند و این اصطلاح باعث سردرگمی بسیاری از افراد مخصوصان متخصصان تجربه کاربری شده است. برخی فکر می‌کنند نویسندگی تجربه کاربری اسم جدیدی برای طراحی تجربه کاربری است، برخی دیگر آن را با کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) اشتباه می‌گیرند. اما یوایکس رایتینگ چیست و نویسنده تجربه کاربری به چه کسی گفته می‌شود؟

نویسندگی تجربه کاربری چیست؟

نویسندگی تجربه کاربری هنر ساختن متونی است که در رابط محصولات دیجیتالی (وب‌سایت‌ها، برنامه‌های موبایل و غیره) ظاهر می‌شود. دقیقاً مانند دنیای نشر سنتی ، از این متن به عنوان کپی یاد می شود. اما نوشتن تجربه کاربری با نوشتن کپی تفاوت دارد زیرا هدف آن هدایت کاربر از طریق رابط کاربری به روشی بصری است.

هرچه برنامه‌ها و وب سایت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم پیچیده‌تر می‌شوند، نیاز به راهنمایی بیشتر و بهتر در داخل آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. اما بیش از این، وقتی این محصولات دیجیتال به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل می‌شوند، ما به عنوان کاربران به دنبال مواردی هستیم که بهترین تجربه را به ما می‌دهند. این تغییرات در نحوه تعامل با فناوری منجر به ایجاد شغل نویسندگی تجربه کاربری به عنوان یک رشته در نوع خود شده است.

کلمات یکی از بخش‌های مهم دنیای دیجیتال هستند که می‌توانند نقش سازنده‌ای را در کیفیت تعامل انسان‌ها با کامپیوترها بازی کنند.

  • عنوان فیلدها
  • فرم‌ها
  • راهنماها
  •  ارور‌ها
  • و …

همگی برای داشتن تجربه کاربری خوب نیاز به دانش و مهارت یواکس رایتینگ دارند.

چرا نویسندگی تجربه کاربری آنقدر مهم شده است؟

متخصصان بازاریابی و طراحان توافق کرده‌اند که محتوا، متن و عناوین یک عنصر مهم هم در طراحی تجربه کاربری و هم طراحی رابط کاربری است. یک متن و یا محتوای بد می‌تواند یک رابط کاربری با طراحی خوب و عالی را خراب کند. هدف از نویسندگی تجربه کاربری بهبود تجربه کاربری در یک وب سایت و یا یک اپلیکیشن است.

 

راهنما و دستورالعمل‌ها​

ارزیابی متدهای UX Writing​

قوانین UX Writing

مخاطب هدف

  • Content Manage
  • توسعه دهندگان محصول و خدمات
  • طراحان رابط و تجربه کاربری

اساتید دوره

گروه اساتید

5.0/5
32 دوره
3 دیدگاه
6 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

بنر نمونه

تماس بگیرید

سطح
همه سطح‌ها
مدت زمان 5 ساعت
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare